Contes sorprenents

3011
Salvador Comelles Garcia. Vaig néixer a Terrassa l’any 1959. L’afició a la lectura em ve de petit. Recordo que quan començava el curs escolar ja m’havia llegit tots els fragments de narracions que hi havia en els llibres de llengua. Vaig esperar el dia que feia dotze anys amb impaciència perquè era l’edat mínima per ser soci de la biblioteca del barri, la “Salvador Cardús”, i aquell mateix dia vaig anar-hi a fer-me el carnet. A la biblioteca hi havia la revista Cavall Fort, que va ser la meva iniciació a la lectura en català, juntament amb els llibres de Folch i Torres que hi havia a casa els meus pares, seguida després per una col·lecció pionera per a adolescents: “El nus”, de l’Editorial Laia.
Quan tenia vint anys em vaig presentar al Premi Cavall Fort i el fet de guanyar-lo em va suposar un bon estímul per dedicar-me a escriure. Des de llavors, he escrit narracions breus i algunes de llargues per a lectors entre set i dotze anys. He guanyat diversos premi i alguns dels meus llibres han estat traduïts al castellà, gallec i francès. També he escrit un recull de poemes: Com gat i gos, amb il·lustracions d’Àngels Ruiz, que va quedar finalista del premi “Apel·les Mestres”.
Com a lector, professor universitari i pare m’interessa el món de la literatura infantil i juvenil, i fruit d’aquest interès és, per exemple, una aportació al Simposi Internacional Pere Calders sobre els contes d’aquest autor que tenen un protagonista infantil o bé un taller de narrativa breu per a infants, impartit amb Anna Gasol.
Els anys de docència en el camp de la llengua catalana s’han traduït en diversos materials per a l’aprenentatge d’aquesta llengua, ja sigui per als adults que estudien la normativa de l’idioma com per als qui volen millorar el seu català oral, i també de suport per als professors (jocs de vocabulari, test de català oral…).
descarga
Selecció de 5 relats breus de diferents autors: –Saki-,  –O. Henry-,   –Maupassant-, –Txékhov– i –Quiroga-. Tots ells, amb una història sorprenent que no et deixarà indiferent.
LA PORTA OBERTA
H.H.MUNRO (SAKI)
Fragment. (extret de la contraportada).
—Mira, ja són aquí —va cridar aleshores—.
Arriben a temps per fer el te,
i amb les botes ben enfangades.
Quan va sentir això, el senyor Framton
va notar un calfred i es va girar cap a la neboda
perquè la noia veies que ell es feia càrrec de la situació.
Però, llavors, va veure que la noia
també mirava horroritzada cap a la porta.
El senyor Framton va quedar molt impressionat
i també es va girar.
El que va veure el va deixar aterrit […]
Ens va semblar un relat molt divertit, i com diu el llibre també amb un final sorprenent!
Vinga, un altre conte!

Aquesta és una divulgació amb finalitats únicament educatives. Sempre procuro donar la referència editorial,  i espero que s’entendrà que ho faig des de l’admiració i amb l’ànim de recomanar-vos -no amb cap ànim de lucre, òbviament, ni amb intenció de perjudicar els drets de ningú, tot el contrari-.
Si en algun cas es detecta en aquest post conflicte de copyright o de qualsevol altre tipus, agrairé que m’ho facin saber i el suprimiria immediatament.
Fotos  d’Internet i Viquipèdia.
descarga.png

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Haikús. Poemes i Cançons.

1a Trobada de Clubs de Lectura Fàcil del Bages

EL Vampir