Aquest arbre està posat al vestíbul de l’Hospital Clínic de Barcelona

Amb Nadal arriba el temps de muntar el betlem, donar menjar i beure al Tió, menjar pastissets de moniato i massapans, buscar l’home dels nassos, escriure la carta als Reis…I ser feliç!!!!!

Voleu llegir uns quants poemes?

AQUEST NADAL

Aquest Nadal
No vull que em compreu joguines,
no vull roba ni torrons,
ni pastissos  ni bombons.

El que vull  no ho tenen a les botigues:
Vull rialles i petons!

Montse Ginesta


HIVERN BLANC

Als arbres del carrer
la tardor els despulla.
Quan arriba l’hivern
no tenen ni una fulla.

La neu a les teulades
fa el paisatge bonic.
Finestres entelades,
arbres portant abric.

Núria Albertí


AI, QUIN FRED QUE FA!

Ai, quin fred que fa!
tinc les cames enrampades
tinc les mans encarcarades,
tinc el nas fet un glaç…

Si això dura no sé pas…
Ai quin fred que fa!
Jo no el puc pas aguantar.

Josep Carner


POEMA DE NADAL

El Sol brilla
el cel és blau
tot és alegria
el dia de Nadal.

Doneu-me pollastre
doneu-me torrons
fem xerinola
i cantem cançons.

Joana Franquesa


EL CAMELL DESPISTAT

Un camell m’ha preguntat
cap on era l’establia.
Portava “mel i mató, panses i
figues, nous i olives”.

Jo l’estrella li he indicat,
ella li farà de guia.
També duia molts regals
i anava ple de joguines.

He pogut llegir el meu nom
en una que sobreeixia.
El seu somriure i el meu
s’han volgut fer companyia.

Núria Freixa


NIT DE DESEMBRE

Que alegre que es torna
una nit de desembre.
Quina alegria
d’infants i pastors!

El món s’omple de llum
i el cel de melodia
i al test del finestró
una rosa mig s’obria.

Jacint Verdaguer


ESCLAT DE LLUM

Esclat de llum,

tallet de plata,

estels al cel,
lluna blanca
fan de la nit
tresor i màgia.

Sirenes d’aigua,
follets i fades,
balleu la dansa,

que el Nadal s’atansa.

Isabel Barriel


DESEMBRE

Quan ve nadal fem el pessebre
amb rius, muntanyes de colors,
el caganer, l’estrella, l’àngel,

el nen, la mare i els pastors,
cantem cançons i mengem neules,
també torrons i altres llamins,
i per arrodonir les festes

que omplen de joia grans i nins
ens aboquem a les finestres

a esperar els reis que van venint.

Miquel Martí i Pol


LA CAVALCADA DE REIS

Ja vénen!
Ja vénen!
Ja vénen
els Reis
d’un lloc molt llunyà
que es diu Orient,
portant
molts regals
per a tota
la gent.

A la meva carta,
hi he fet un racó
per demanar
pau
i un xic d’il·lusió.

Lola Casas


EL PESSEBRE

Jo tinc un pessebre
petit i lluent
de suro i de molsa
tot blanc de tants bens.

Figures i cases
d’argila i paper
corrals amb gallines
dos bous i un pagès.

Tres dones que renten
amb l’aigua d’un rec
una altra que fila
i un vell que té fred.

Uns àngels que canten
d’un núvol encès.
Jo tinc un pessebre
bonic com cap més.

Ramon Muntanyola


NADAL

La nit de Nadal
el bosc s’engalana;
els avets s’estiren
per fer la sardana
entorn del Nadó.

Una soca vella

no pot afegir-s’hi
i
diu amb tristor:

—Jo ja no sóc bona

per res; no tinc branques.

Mes, pel cel ressona
en les veuetes blanques
dels àngels que diuen:
—Sí, que vals! No ploris!
Seràs el tió!

Joana Raspall

Que la màgia de Nadal us atrapi a cadascun de vosaltres.

Cuideu-vos companys.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Haikús. Poemes i Cançons.

1a Trobada de Clubs de Lectura Fàcil del Bages

EL Vampir